fbpx

ייעוץ 24/7 במקרים דחופים

ייצוג בכל שלבי ההליך הפלילי

  • ייעוץ לפני חקירה
  • ייעוץ במהלך חקירה משטרתית
  • הליכי שימוע
  • הליך משפטי
  • הליכי ערעור
  • הליכים משמעתיים

כיצד נוכל לסייע?

מהם שלבי ההליך הפלילי?

הליך החקירה 

 הליך החקירה הינו השלב הראשוני בהליך הפלילי, המשטרה יכולה לפתוח בחקירה כנגד אדם עקב תלונה אשר הוגשה כנגדו, חקירה יזומה של המשטרה, מידע מודיעיני כנגד אותו אדם ועוד. הליך החקירה יכול להיות גלוי או סמוי, קרי חקירה המתנהלת מתחת לפני השטח בה המשטרה אוספת מידע ככל הניתן בטרם היא מזמנת את החשוד לחקירה. מרגע זימון העדים והחשודים הפוטנציאלים, מתחיל משחק שח-מט בין צוות החקירה לחשוד. מטרת החוקרים היא לדלות מידע אשר יביא להפללת החשוד ושותפיו, ומנגד מנסה ההגנה להבין איזה מידע נמצא בידיי הרשות החוקרת. שלב החקירה, הוא השלב החשוב ביותר, שכן בשלב זה נאספות הראיות על ידי היחידה החוקרת, נגבות עדויות העדים והחשודים ולדברים שאומר אדם בשלב זה משקל רב בהמשך ההליך הפלילי. בנוסף, הליך זה כולל לעיתים גם מעצר ימים לצורכי חקירה אשר יכול להשפיע רבות על אותו אדם (במיוחד אדם החווה מעצר לראשונה), ואף קרו מקרים בעבר שמעצר זה הוביל חשודים נורמטיביים לכדי חתימה על הסדר אשר לא היטיב עמם.

על כן, חשוב מאוד שכבר בשלב זה יהיה מאחוריי כל אדם המוזמן לחקירה כחשוד, צוות מקצועי ומיומן אשר יבנה תכנית אסטרטגית להמשך שלב החקירה וההליך הפלילי, ייעץ נכונה, וכן, גם ייתן כתף תומכת וחיזוק  להמשך ההליך שמא תתבצענה טעויות עקב הלחץ בו נמצא האדם החשוד.

העמדה לדין 

 כאשר מדובר בעבירה מסוג פשע, היה והחליטה היחידה החוקרת להעביר את חומר החקירה לידי יחידת התביעות, ניצב החשוד בפניי צומת קריטית שאין לזלזל בה, שכן, אז שי לאותו אדם הזכות לשימוע לפניי העמדה לדין. השימוע אינו רק הליך פורמאלי ולמשרדנו הצלחות רבות בהגעה להסדרי טיעון מקלים עם יחידות התביעה השונות ברחבי הארץ, ואף הסכמות על אי הגשה של כתבי אישום במקרים המתאימים.

מעצר עד תום ההליכים 

 בשונה ממעצר ימים לצורכי חקירה, מעצר זה מתבקש על ידי התביעה יחד עם הגשת כתב האישום. מדובר בבקשה לעצור אדם לאורך ההליך הפלילי נגדו עד אשר יסתיים הליך זה. זהו צעד קשה, שכן, לעיתים יכול הליך פלילי לארוך חודשים רבים ואף שנים. חשוב בשלב זה שעורך הדין המייצג נאשם יהיה בקיא ברזי הפסיקה ויידע להתאים את המקרה הספציפי למקרים תואמים המיטיבים עם הנאשם ובכך להביא לחלופות מעצר מקילות, תנאים נוחים לאותו אדם, ולעיתים אף לשחרור מלא עד יישמע גזר הדין.

קיומו של הליך בבית המשפט 

 בשלב זה חומר החקירה כבר מצוי בידיי צוות ההגנה. בשלב זה חשוב מאוד שיהיה לצידך סניגור מיומן, אחד שיפרק את תיק החקירה לגורמים, ימצא את המחדלים והחורים בפעולות צוות החקירה, יחקור נכונה את עדי התביעה וההגנה ויבצע את הפעולות הנדרשות על מנת להביא לתוצאה המקסימלית האפשרית אל מול רשויות התביעה.

לסיום 

 זומנת לחקירה? הטעות הקשה ביותר אותה מבצעים נחקרים רבים היא המחשבה ש "אלך למשטרה, אומר את האמת ויהיה בסדר". יש לזכור כי גם המשטרה והתביעה מנהלות קו מסוים עם הנחות מסוימות והכי חשוב בשלב זה שיהיה לצידך משהו מקצועי אשר ינהל למענך קו נגדי, חזק ויציב הנשען על ניסיון רב שנים.

דברים שחשוב לדעת

מידע וטיפים

דברו איתנו

אנחנו זמינים לייעוץ 24/7

טלפון

050-50-74-050

Whatsapp

050-50-74-050

דוא״ל

elmoz.law@gmail.com

כתובת

מלון הרודס בוטיק הים 7 אילת

עורך דין ירון בם יוסף צווארון לבן ועו"ד רז אלמוזנינו פלילי באילת בן יוסף אלמוזנינו ושות'